MŠ Červený Potok
6:45 – 8:30
doba určená pro příchod dětí do mateřské školy a předání dítěte pedagogickým pracovníkům k předškolnímu vzdělávání
6:45 – 9:45
děti již přítomné v mateřské škole vykonávají volně spontánní zájmové aktivity, čas pro komunitní kruh, řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový,
rozumový a tělesný rozvoj, prováděné podle školního vzdělávacího programu, logopedická prevence
8:45 – 9:00
dopolední svačina
9:45 – 11:45
pobyt dětí venku, při kterém probíhají řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj.
aktivity prováděné podle školního vzdělávacího programu s důrazem na pohyb, seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem
(v případě nepříznivého počasí probíhají řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí ve třídě)
11.45 – 12.15
oběd
12:15 – 12:30
odchod dětí po obědě domů, hygiena, příprava na odpočinek
12:15 – 14:15
spánek a odpočinek dětí, respektujeme rozdílnou potřebu spánku u dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku
14:30 – 15:00
odpolední svačina
15:00 – 16:00
odpolední zájmové činnosti, pobyt na zahradě MŠ, rozchod a rozvoz dětí domů
MŠ Prostřední Lipka
Den v naší mateřské škole.
7.00 – 8.45
Začínáme se společně scházet, sebeobsluha, hry a činnosti dle volby dětí, individuální práce, pohybové aktivity a hry. Kominikativní kruh, úklid třídy.
8.45 – 9.10
Průběžná hygiena, dopolední svačina.
9.10 – 10.00
Řízené činnosti dle ŠVP (jazykové, logopedické, dramatické, výtvarné, pracovní, tělesné, hudební), které odpovídají potřebám a věkovému složení dětí ve třídě.
10.00 – 11.45
Zdravý pobyt venku nám umožňuje krásná příroda všude kolem nás. Přilehlá školní zahrada umožňuje dětem spontánní zájmové aktivity, všestranný pohybový rozvoj, individuální nebo skupinkové vyžití a radost z pohybu.
11.45 – 12.30
Oběd a hygiena
Vedeme děti k samostatnosti, ke správnému stolování a zdravým životním návykům.
12.30 – 14.45
Odpočinek, četba pohádky pro všechny děti, zájmové aktivity pro děti, které nemají potřebu spánku.
14.45 – 15.10
Odpolední svačina, sebeobsluha.
15.10 – 15.30
Převlékání dětí, předávání dětí rodičům, odchod na autobus.
Tento program není závazný, slouží jako orientační přehled činností.
Doba stravená v mateřské škole by měla pro dítě být radostí, příjemnou zkušeností a dobrým základem do života i vzdělávání. Předškolní vzdělávání by mělo nabízet vhodné vzdělávací prostředí, pro dítě vstřícné,podnětné,zajímavé a obsahově bohaté (pohádky, koncerty, divadelní představení, výstavy, skupinové práce, spolupráce se ZŠ a jiné) v němž se dítě bude cítit jistě, bezpečně, radostně a spokojeně a které mu zajistí možnost projevit se, bavit se i zaměstnávat přirozeným dětským způsobem.Vzdělávání musí vyhovovat individuálně různým potřebám a možnostem jednotlivých dětí. Včetně vzdělávacích potřeb specifických. Vhodnými metodami práce jsou - prožitkové a kooperativní učení hrou - činnosti, založené na zážitcích, podporujících zvídavost, radost z učení - využívání spontánních dětských nápadů - poskytnutí prostoru pro vlastní plány dítěte - situační učení = modely situací, do nichž se dítě může dostat - spontánní sociální učení = nápodoba, proto nutné vhodné vzory chování a postojů Učební aktivita v tomto věku = hra. V předškolním vzdělávání jsou uplatňovány spontánní a řízené aktivity, obě jsou samozřejmě motivovány a promyšleny, aby sloužily vytýčenému cíli. Řízené aktivity jsou založeny na principu vzdělávací nabídky, na dítěti je, zda se aktivně zapojí do činnosti.
Cílem naší práce je vést děti k zodpovědnosti!